Formació

La Master Class d’EFA 2012 LA SONORITAT DE LA IMATGE està dedicada al tema del so en els llargmetratges. Mentre que l’impacte de la banda sonora és quelcom sobradament reconegut, els efectes psicològics del so i els sorolls han estat relativament poc estudiats. El taller multidisciplinari en col·laboració amb la Universitat del Cinema i la Televisió “Konrad Wolf” (HFF) s’adreça tant a muntadors de so com a mescladors de cinema i tècnics de so europeus, però també és obert a directors, compositors i editors d’imatge, tots els quals tenen una gran influència en la banda sonora d’una pel·lícula.

El format serà el d’un cicle formatiu reduït, amb una durada de set dies, incloent les jornades d’inauguració i cloenda). El taller, que combinarà sessions de grup, projeccions, estudis de cas i conferències, però se centrarà sobretot en els exercicis pràctics, servirà perquè els participants adquireixin un coneixement profund sobre l’impacte del so en el cinema. També es tractaran nous aspectes de l’ús narratiu del so, del muntatge, edició i mescla del so, i la pregunta de com aquests aspectes influeixen en la percepció d’una pel·lícula per part del públic. Alhora, el taller explorarà les perspectives que obren les noves tecnologies digitals en relació amb la creació d’una banda sonora.

El mesclador de cinema Bruno Tarrière i el muntador de so Selim Azzazi seran els tutors del taller a l’HFF de Potsdam. Al llarg de la seva trajectòria professional, Bruno Tarrière ha ocupat diversos càrrecs en el camp del so professional, com ara tècnic de so directe, enginyer de so, tècnic d’efectes sonors i mesclador de cinema. Ha treballat amb diversos directors d’arreu del món, com per exemple Walter Salles, Emir Kusturica, Luc Besson, Sergei Bodrov i Yesim Ustaoglu. Selim Azzazi porta més de deu anys treballant com muntador de so per a llargmetratges de ficció, entre els quals destaquen ZIDANE, Un retrat del s. XXI, de Douglas Gordon i Philippe Parreno, BABYLON AD de Mathieu Kassovitz, MICMACS de Jean-Pierre Jeunet i BLACK THIRST de Jean-Jacques Annaud, entre d’altres. Tots dos ja havien col·laborat junts en diversos projectes, entre els quals destaquen DIVINE INTERVENTION d’Elia Suleiman, BAOBER IN LOVE de Li Shaohong, EARTH AND ASHES d’Atiq Rahimi, ALEXANDER d’Oliver Stone i THE CONCERT de Radu Mihaileanu.

Perfil del sol·licitant
La Master Class d’EFA 2012 està pensada com un taller multidisciplinari per a 18 professionals creatius del món del cinema que treballin en l’àmbit del so, sobretot muntadors de so, mescladors de cinema, enginyers de so, directors, compositors i editors d’imatge. Tots els participants han de ser professionals en els seus respectius camps i tenir una trajectòria remarcable. La llengua vehicular serà l’anglès. Quota de participació: 600 €, incloent matrícula i àpats. No s’inclouen el transport ni l’allotjament. El nombre de beques és limitat.

Trobareu el formulari de sol·licitud a l’adreça següent: www.europeanfilmacademy.org
Termini per presentar la sol·licitud: 25 de maig de 2012

Si desitgeu rebre més informació sobre les properes Master Class d’EFA, els criteris d’adjudicació de beques, o altres activitats d’EFA, poseu-vos en contacte amb nosaltres a:

EUROPEAN FILM ACADEMY e.V.
Kurfürstendamm 225
10719 Berlin
ALEMANYA
Tel. +49 30 887 167 0
Bettina Schwarz
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Aquest lloc fa servir cookies, pròpies i de terceres entitats, per a finalitats estadístiques i d’anàlisi de la navegació dels usuaris a fi d’oferir-los un millor servei. Si vol conèixer més sobre les cookies i l’ús que en fem, consulti la nostra Política de Cookies.