Notícies

"La propera pell" i "Un monstre em ve a veure", grans vencedores dels IX Premis Gaudí

ixgaudi

La gala dels IX Premis Gaudí, va comptar amb 2.000 assistents i la seva retransmissió per pantalla va aconseguir un share de més del 14%, va reconèixer 11 produccions de les 32 que optaven als guardons, amb els premis destacats de La propera pell i A Monster Calls.

A Monster Calls (Un monstre em ve a veure) es va alçar com la gran guanyadora de la nit dels IX Premis Gaudí, després de recollir 8 dels 11 guardons als quals optava: millor pel·lícula en llengua no catalana, millor direcció per Juan Antonio Bayona, millor direcció de producció, millor direcció artística, millor muntatge, millor fotografia, millor so i millors efectes visuals. Bayona es disputava el Gaudí amb Albert Serra (La mort de Louis XIV (La mort de Lluís XIV)), Isaki Lacuesta i Isa Campo (La propera pell) i Marc Crehuet (El rei borni).

La propera pell, dirigida per Isaki Lacuesta i Isa Campo i escrita per ells mateixos juntament amb Fran Araújo, va ser la guanyadora del Gaudí a la millor pel·lícula i al millor guió. Emma Suárez va recollir de mans de Sílvia Bel i Joaquim Oristrell, el guardó a millor protagonista femenina també per La propera pell, el tercer i darrer dels catorze premis als que estava nominada. Suárez es disputava el premi amb Betsy Túrnez i Ruth Llopis per El rei borni i Sílvia Pérez Cruz per Cerca de tu casa, que es va endur el Gaudí a millor música original per aquest mateix film.

La interpretació d’Eduard Fernández va rebre la consideració dels acadèmics per sobre de les d’Alain Hernández i Miki Esparbé per El rei borni i Àlex Monner per La propera pell com a millor protagonista masculí. 100 metros es va fer amb dos dels onze premis als que optava en les categories de millor actor i actriu secundaris, per Karra Elejalde i Alexandra Jiménez, respectivament.

El rei borni de Marc Crehuet va marxar amb les mans buides i no es va endur cap de les estatuetes a les vuit categories a les que optava, entre elles les de millor pel·lícula, millor guió i millor direcció.

La mort de Louis XIV (La mort de Lluís XIV) d’Albert Serra es va alçar amb els Gaudí a millor vestuari (Nina Avramovic) i a millor maquillatge i perruqueria (Marion Vissac i Antoine Mancini).

Juanjo Giménez va recollir el Gaudí a millor curtmetratge per Timecode, nominat als Òscar després de rebre també la Palma d’Or a Canes i Alcaldessa de Pau Faus es va fer amb el premi a millor pel·lícula documental amb la protagonista present a la platea.

La gala, presentada per Bruno Oro i emesa des de l’Auditori CCIB-Fòrum per TV3 i Catalunya Ràdio, va acabar amb la tradicional foto de família damunt de l’escenari amb tots els guanyadors dels IX Premis Gaudí.

Josep Maria Pou va ser distingit amb el Gaudí d’Honor-Miquel Porter a tota la trajectòria, amb un homenatge especial d’Àngels Gonyalons que va interpretar per a ell la versió catalana de "Send in the Clowns" d’Stephen Sondheim del musical A Little Night Music. El Premi Gaudí d’Honor-Miquel Porter anteriorment havia reconegut les carreres de Jaime Camino (2009), Josep Maria Forn (2010), Jordi Dauder (2011), Pere Portabella (2012), Montserrat Carulla (2013), Julieta Serrano (2014), Ventura Pons (2015) i Rosa Maria Sardà (2016).

L’Auditori CCIB-Fòrum va acollir prop de 2.000 convidats en una festa que va combinar l’optimisme, el to reivindicatiu, i les sorpreses amb moments solemnes, com el record pels 31 membres de la professió que ens van abandonar al llarg dels darrers dotze mesos —la més recent, Bimba Bosé— o el lliurament del Gaudí d’Honor-Miquel Porter 2017 a Josep Maria Pou.

bannerweb candidatesxiii

@academiacinecat