• l'Acadèmia del Cinema Català obre les inscripcions del XI Premi Pepón Coromina

    l'Acadèmia del Cinema Català obre les inscripcions del XI Premi Pepón Coromina

    Inscripcions obertes fins el 6 de maig a les 15:00h! Llegir més
  • Creatura, 20.000 especies de abejas i Saben aquell coronen el palmarès dels Premis Gaudí 2024

    Creatura, 20.000 especies de abejas i Saben aquell coronen el palmarès dels Premis Gaudí 2024

    1.400 assistents han viscut la setzena edició dels Premis Gaudí al CCIB-Centre de Convencions Internacional de Barcelona Llegir més
  • Rosa Vergés, Gaudí d’Honor-Miquel Porter 2024

    Rosa Vergés, Gaudí d’Honor-Miquel Porter 2024

    L’Acadèmia reconeix per primer cop amb aquest premi una cineasta pionera, clau en el relleu del cinema espanyol en els anys noranta Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3

 efapremis

Juanjo Giménez ha recollit el Premi al Millor Curtmetratge Europeu per Timecode i Oriol Tarragó el Premi al Millor Disseny de So per Un monstre em ve a veure

La gala del cinema europeu, els European Film Awards, es va celebrar el passat dissabte 9 de desembre a Berlín, en una gala reivindicativa en contra de l'assetjament sexual contra les dones, després de l'escàndol del productor de cinema nord-americà Harvey Weinstein, i que ha comptat amb intervencions de nombroses figures de la indústria cinematogràfica. 

The Square, del director suec Ruben Östlund, ha estat la gran triomfadora amb sis distincions a la 30a gala dels Premis del Cinema Europeu. La cinta s’ha endut els premis a millor pel·lícula, millor comèdia, millor director i millor guionista pel mateix Östlund, al millor actor pel danès Claes Bang i al millor disseny de producció per Josefin Åsberg. El premi a la millor actriu ha recaigut en l’eslovaca Alexandra Borbély pel seu paper a En cos i ànima.

Dues produccions catalanes han estat premiades. El director barceloní Juanjo Giménez ha recollit el guardó al Millor Curtmetratge Europeu per Timecode

L'altre premiat ha estat Oriol Tarragó, que s'ha endut el premi al Millor Disseny de So per Un monstre em ve a veure, de J.A. Bayona.

Estiu 1993, de Carla Simón, que optava al Premi Fipresci a la Millor Òpera Prima, i Los Desheredados, de Laura Ferrés, que optava també al Premi a Millor Curtmetratge, no han estat finalment guardonades. 

bannerweb candidatesxiii

@academiacinecat