• l'Acadèmia del Cinema Català obre les inscripcions del XI Premi Pepón Coromina

    l'Acadèmia del Cinema Català obre les inscripcions del XI Premi Pepón Coromina

    Inscripcions obertes fins el 6 de maig a les 15:00h! Llegir més
  • Creatura, 20.000 especies de abejas i Saben aquell coronen el palmarès dels Premis Gaudí 2024

    Creatura, 20.000 especies de abejas i Saben aquell coronen el palmarès dels Premis Gaudí 2024

    1.400 assistents han viscut la setzena edició dels Premis Gaudí al CCIB-Centre de Convencions Internacional de Barcelona Llegir més
  • Rosa Vergés, Gaudí d’Honor-Miquel Porter 2024

    Rosa Vergés, Gaudí d’Honor-Miquel Porter 2024

    L’Acadèmia reconeix per primer cop amb aquest premi una cineasta pionera, clau en el relleu del cinema espanyol en els anys noranta Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3

victor erice

L'ECIB (Escola de Cinema de Barcelona) organitza el seminari amb Víctor Erice del 20 al 24 de febrer

Al parlar de "Cinema i Pintura" convé, d'entrada, fer una precisió una mica superflua: les pel·lícules evoquen la pintura però entesa sempre com a art autònom, és a dir, cinematogràfic. Aquest fet determina que la relació a destacar consisteix menys en una semblança entre quadres i pel·lícules que en un parentesc: a vegades lluny i que vol ser oblidat; a vegades, pel contrari, que buscar fer-se patent.

Tota organització de formes en l'interior d'una superfície plana, delimitada, deriva de l'art pictòric. En certa manera, l'evolució del cinema, a partir del moment en què aquest assoleix la categoria de llenguatge artístic, no adquereix el seu ple sentit si se'l separa de la pintura. D'aquí que sigui necessari estimar el lloc que l'un ocupa al costat de l'altre en la història de les formes visuals de representació, a la qual aporten unes experiències marcades per una mateixa necessitat ontològica: fixar les aparences de la realitat per així alliberar-les del caràcter inexorable del temps.

A tenor d'aquests trets, el taller dedicarà una atenció preferent a l'exploració de les relacions que el cinema, des dels seus orígens, ha mantingut amb la pintura. Al llarg del mateix, amb l'ajuda de projeccions, es posaran en relació pintors i cineastes, quadres i pel·lícules.

Víctor Erice està considerat com un dels directors més importants de la història del cinema espanyol. Ha dirigit 9 llargmetratges, tots ells marcats per la percepció d'un cinema de caràcter molt personal i poètic. En l'actualitat està realitzant Memoria y Sueño, un projecte consistent en una sèrie documental sobre les pel·lícules que han influenciat en la seva vida. Entre elles destaquen: Roma città aperta de Rossellini, L'espoir d'André Malraux i Le Mempris de Jean-Luc Godard.

Informació pràctica

Duració: 20 hores
Horari: Dilluns a divendres de 17:00 a 21:00 hores
Lloc: ECIB
Número de places: 35
Preu: 310 Euros
*Alumnes i exalumnes d'ECIB: 270 Euros
Reserva de plaça: 150 Euros

Requisits: per motius imposats per la limitació de places, els aspirants a participar en els tallers passaran per un protocol de selecció, que tindrà en compte la data de sol·licitud i el currículum. Per optar a una plaça del seminari s'haurà d'enviar prèviament un currículum en format PDF al correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.. Una vegada s'hagi dut a terme la selecció, es remetrà un correu electrònic als escollits per realitzar el pagament, que hauran d'efectuar en tres dies hàbils a comptar des de l'enviament del correu. La plaça no quedarà reservada si no s'envia justificant de l'ingrés del preu de la matrícula en el termini indicat. La selecció dels trenta cinc participants comptarà també amb una llista d'espera per tal d'atendre imprevistos d'última hora

bannerweb candidatesxiii

@academiacinecat