• l'Acadèmia del Cinema Català obre les inscripcions del XI Premi Pepón Coromina

    l'Acadèmia del Cinema Català obre les inscripcions del XI Premi Pepón Coromina

    Inscripcions obertes fins el 6 de maig a les 15:00h! Llegir més
  • Creatura, 20.000 especies de abejas i Saben aquell coronen el palmarès dels Premis Gaudí 2024

    Creatura, 20.000 especies de abejas i Saben aquell coronen el palmarès dels Premis Gaudí 2024

    1.400 assistents han viscut la setzena edició dels Premis Gaudí al CCIB-Centre de Convencions Internacional de Barcelona Llegir més
  • Rosa Vergés, Gaudí d’Honor-Miquel Porter 2024

    Rosa Vergés, Gaudí d’Honor-Miquel Porter 2024

    L’Acadèmia reconeix per primer cop amb aquest premi una cineasta pionera, clau en el relleu del cinema espanyol en els anys noranta Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3

Els acadèmics i guanyadors del cinquè Premi Gaudí al Millor maquillatge per Lo imposible, David Martí i Montse Ribé, són els protagonistes del reportatge que el programa de La 2 de TVE  “Tinc una idea” emetrà en la seva edició del proper 4 d'abril a les 20:30 hores, amb reemissió el 7 del mateix mes a les 13h.

 “Tinc una idea” que cada setmana presenta el testimoni de persones emprenedores de Catalunya i els seus projectes, ha triat David Martí i Montse Ribé, al capdavant de l’empresa DDT, Efectes Especials, com a exemple d’innovació i projecció de futur en l’àmbit del cinema català. En el reportatge de 15 minuts de durada, la parella protagonista explica el naixement i evolució de l’empresa que  ja s’ha convertit en el referent nacional del maquillatge especial, gràcies a l’embranzida internacional que els va suposar guanyar l’Oscar al Millor maquillatge per El laberinto del fauno el 2006.

La peça inclou entrevistes amb persones de l’entorn dels protagonistes. Així, hi apareixen els acadèmics Clara Segura i Daniel Benmayor, tècnics de DDT i alumnes de l’escola Zero SFX training, dedicada al maquillatge d'efectes especials.

El programa s’amplia amb dos temes més: una entrevista al professor d’ESADE Francesc Carreras,  exdirector de màrqueting digital de RCA (Sony Music) a Nova York, i un segon reportatge més breu sobre dues cooperatives catalanes que elaboren olis artesanals.

 

bannerweb candidatesxiii

@academiacinecat