L’Acadèmia dona la benvinguda a les 76 produccions participants en els XI Premis Gaudí
L’Acadèmia del Cinema Català ha fet públics els 65 títols que participen en l’onzena edició dels guardons i els professionals catalans que han treballat en 11 produccions no catalanes. La Festa dels candidats i candidates a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm marca l’inici de la cursa dels XI Premis Gaudí.
El dia 7 de novembre a la Festa de Candidats, celebrada a l'Antiga Fàbrica Damm, es van donar a conèixer les 65 produccions que competiran enguany pel màxim reconeixement de l’Acadèmia del Cinema Català. D'aquestes, 33 són llargmetratges de ficció, 10 són documentals, 2 són pel·lícules d’animació, 4 són pel·lícules per a televisió, 10 són curtmetratges i 6 són pel·lícules europees. També hi opten els professionals catalans que intervenen en 11 pel·lícules de producció no catalana. Això fa un balanç total de 76 produccions inscrites als XI Premis Gaudí.
D’aquests 33 llargmetratges de ficció, hi ha 7 pel·lícules en llengua catalana (Doctrina. El pecat original, Formentera Lady, Jean-François i el sentit de la vida, La vida lliure, Les distàncies, Penèlope i Yo la Busco) i 26 en llengua no catalana (Alegría Tristeza, Blackwood, Blue Rai, Con el viento, Drácula de Denise Castro, Durante la tormenta, El árbol de la sangre, El cuaderno de Sara, El dulce sabor del limón, El fotógrafo de Mauthausen, El pacto, Entre dos aguas, H0US3, La enfermedad del domingo, La sombra de la ley, Las leyes de la termodinámica, Matar a Dios, Mi querida cofradía, Miriam miente, Miss Dalí, No quiero perderte nunca, Petra, Sotabosc, Superlópez, Viaje al cuarto de una madre i Yucatán).
Les 10 pel·lícules documentals que opten als guardons de les 23 inscrites són Comandant Arian, Eugenio, Hayati (mi vida), I Hate New York, Killian Jornet, Path to Everest, Petitet, Rêve de Mousse, Shootball, Sin miedo i Trinta lumes. Han estat seleccionades per una comissió formada per Valerie Delpierre, Raquel Aranda, Eva Vila, Lluís Ferrando i Ventura Durall.
Les 4 pel·lícules per a televisió són De la ley a la ley, El nom, Vida privada i Vilafranca.
Els 10 curtmetratges seleccionats dels 44 inscrits són El escarabajo al final de la calle, Jauría, Kyoko, La mala fe, La última virgen, Mot de passe: Fajara, Primer estrat, Silencio por favor, Tomorrow i Viacruxis. La comissió ha estat formada per Agustí Argelich, Laura Ferrés, Elena Martín, Pau Teixidor i Marc Ribas.
Les 2 pel·lícules d’animació inscrites enguany són Black is Beltza i Memòries d’un home en pijama.
Les 6 pel·lícules europees han estat valorades i seleccionades per una comissió formada per Jaume Figueras, Marla Jacarilla (en representació de l’Associació Catalana de la Crítica i l’Escriptura Cinematogràfica), Elisenda Nadal, Àlex Portolés (en representació de la Federació Catalana de Cineclubs) i Roc Villas. Les escollides són Call Me By Your Name, Caras y lugares, Cold War, El hilo invisible, El sacrificio de un ciervo sagrado i Tierra de Dios.
El talent català que participa als Gaudí enguany està present en 11 produccions: Ana de día (Juli Carné com a director de fotografia), El ataúd de cristal (Cristina Iglesias pels efectes visuals), El reino (Mònica López com a actriu protagonista i Josep Maria Pou com a actor secundari), Jurassic World (Juan Antonio Bayona com a director, Bernat Vilaplana i Jaume Martí pel muntatge, Òscar Faura com a director de fotografia i Oriol Tarragó pel so), Los amores cobardes (Blanca Parés com a actriu protagonista), Ola de crímenes (Nora Navas com a actriu secundària i David Omedes com a director de fotografia), Quién te cantarà (Carme Elías com a actriu protagonista, Laia Ateca per la direcció artística i Edu Grau com a director de fotografia), Solo (Alain Hernández com a actor protagonista), Tiempo después (Estefanía de los Santos i Maria Ballesteros com a actrius secundaries i Pau Esteve Birba com a director de fotografia), Todos lo saben (Eduard Fernández com a actor secundari, Carla Campra com a actriu secundària i Dani Fontrodona pel so) i Tu hijo (Alberto Marini com a guionista, Pol Monen com a actor secundari i Asia Ortega Leiva com a actriu secundaria).De les 76 produccions inscrites, 14 tenen el català com a llengua originalmajoritària (7 llargmetratges de ficció, 2 llargmetratges documentals, 2 curtmetratges, 3 pel·lícules per a TV), 45 el castellà (33 llargmetratges ficció, 3 llargmetratges documentals, 1 pel·lícula d'animació, 7 curtmetratges, 1 pel·lícula per a TV) i 7 l'anglès (6 llargmetratges de ficció, 1 llargmetratge documental). Altres llengües amb presència a les candidatures són el gallec (Trinta lumes, Memòries d’un home en pijama), el kurd(Comandant Arian), l’àrab (Hayati (ma vie)), francès (Rêve de Mousse, Mot de passe: Fajara, Caras y lugares), el polonès (Cold War), l’italià (Call Me By Your Name) i el soninke (Sotabosc).
23 pel·lícules candidates estan dirigides o co-dirigides per dones (27 directores en total): Eva Vila(Penèlope), Elena Trapé (Les distàncies), Sara Gutiérrez Galve (Yo la busco), Meritxell Colell (Con el viento), Denise Castro (Drácula de Denise Castro), Mar Targarona (El fotógrafo de Mauthausen), Marta Díaz de Lope Díaz (Mi querida cofradía), Natalia Cabral (Miriam miente), Celia Rico (Viaje al cuarto de una madre), Alba Sotorra (Comandant Arian), Sofi Escudé i Liliana Torres (Hayaty (ma vie)), Elena Molina (Rêve de Mousse), Diana Toucedo (Trinta lumes), Andrea Jaurrieta (Ana de día), Carmen Blanco (Los amores cobardes), Gracia Querejeta (Ola de crímenes), Sílvia Quer (De la ley a la ley),Sílvia Munt (Vida privada), Agnès Varda (Caras y lugares), Gemma Blasco (Jauría), Elena Pauné Martínez, Eva Pauné Martínez i Marina Pauné Martínez (La mala fe), Bárbara Farré (La última virgen) iSéverine Sajous i Patricia Sánchez Mora (Mot de passe: Fajara). |
|
|
|