Skip to main content

El Festival de Sant Sebastià anuncia una selecció amb forta presència catalana

Sants, pel·lícula gestada a la Residència de guions, competirà a la Secció Oficial

El Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià ha anunciat els primers títols de la seva 74a edició, que se celebrarà del 18 al 26 de setembre. En aquest primer avançament de programació, el cinema català hi tindrà una presència destacada amb nou produccions repartides entre la Secció Oficial i algunes de les seccions més rellevants del certamen.

A la Secció Oficial destaca la presència de Sants, el nou llargmetratge escrit i dirigit per l'acadèmic Mikel Gurrea, gestat a la primera edició de la Residència de Guions de l’Acadèmia. El film compta amb la participació de les acadèmiques, Laura Rubirola (producció), Alberto Alvarez (direcció de producció) i Nora Haddad (so). També hi trobem la catalana 5 minutos más, dirigida per Javier Ruiz Caldera i produïda per l’acadèmic Edmon Roch.

A les Projeccions Especials de la Secció Oficial s'hi estrenarà Ruega por nosotras, el nou film de Daniel Monzón amb la participació dels acadèmics Sandra Tàpia, Ibon Cormenzana, Ignasi Estapé (producció), Balter Gallart (Direcció d’art) i Vinyet Escobar (disseny de vestuari).

La secció Zabaltegi-Tabakalera comptarà amb tres produccions amb participació catalana: Jaleos d’Isaki Lacuesta, Roques Roges, del cineasta francès Bruno Dumont, amb la participació de l’acadèmica Montse Triola (producció) i Lejos de los árboles, el nou llargmetratge de Meritxell Colell amb la participació de les acadèmiques Ana Pfaff (muntatge) i Mayca Sanz (producció).

La representació catalana es completarà a la secció Horizontes Latinos amb Cenizas en la boca, dirigida per Diego Luna amb la participació de les acadèmiques Valérie Delpierre (producció), Sofi Escudé (muntatge) i Narciso, de Marcelo Martinessi, amb la participació de l’acadèmic Alex Lafuente (producció).