Skip to main content

“MISERICORDIA” I ELS LÍMITS DE LA MORALITAT, D'ALAIN GUIRAUDIE

 La pel·lícula, guanyadora de l'Espiga d'Or a la Seminci, s'estrena a sales el 21 de març.

Després d’una destacada trajectòria en el cinema d’autor, Alain Guiraudie torna amb Misericordia, un film que explora els límits de la moralitat i la redempció. La pel·lícula, que s'estrena a sales aquest divendres 21 de març, es va alçar amb l'Espiga d'Or a la 69a edició de la Seminci de Valladolid, destacant per la seva combinació d'ironia i crítica social.

L’acadèmica Montse Triola és una de les productores del film, rodat al sud d'Aveyron, França, sobretot al poble de Sauclières, que en la pel·lícula representa la localitat fictícia de Saint-Martial. Félix Kysyl, Catherine Frot, Jean-Baptiste Durand, Jacques Develay, David Ayala, Serge Richard, Tatiana Spivakova i Salomé Lopes conformen el repartiment.

Misericordia narra la història de Jérémie, qui retorna al seu poble natal per assistir al funeral del forner local. Allà, es veu immers en una xarxa de desitjos reprimits i tensions, especialment amb en Vincent, el fill del difunt. La trama aprofundeix en els límits del desig i la moral, barrejant elements tràgics amb tocs burlescos característics de l’estil del director.