S’ESTRENA “RUIDO” L’ÒPERA PRIMA D’INGRIDE SANTOS
Ruido, el primer llargmetratge d’Ingride Santos, arriba a les pantalles protagonitzat per Lati i Judy, dues actrius no professionals de l’escena del freestyle
La història segueix a la Lati, una rapera afrodescendent que lluita per obrir-se camí en les batalles de freestyle mentre s’enfronta a la desaprovació de la seva mare, una dona musulmana de conviccions tradicionals.
Acompanyada de la Judy, una excompetidora repudiada però amb un ull afinat per al talent, la Lati haurà d’escollir entre el seu somni musical i les exigències musicals, especialment quan la seva mare decideix exhumar el pare de la Lati per enterrar-lo seguint els rituals del seu país d’origen.
Ruido retrata l’energia urbana de Barcelona i aborda temes com el racisme, el xoc cultural i l’empoderament femení. Segons Santos, les dones del film es converteixen en un símbol de resistència i canvi en una societat que ja no pot limitar els seus desitjos.